Toimitus ja palautus

Mosaic Nail Systems Finland -verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 10.1.2022 alkaen

Yleistä

Nimi: Mosaic Nail Systems Finland
Y-tunnus:  2200758-8  
Sähköpostiosoite: verkkokauppa@mosaic-ns.fi
Osoite: Valtakatu 3, 11130 Riihimäki
Puhelinnumero:  040 554 3380

Mosaic Nail Systems Finland -verkkokauppa (myöhemmin ”verkkokauppa”) myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille Suomessa ja Euroopassa.  Alle 18-vuotiailta edellytetään huoltajan suostumusta eikä alaikäinen ei voi maksaa laskulla tai muuten velaksi. Mahdolliset toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintaan vaan näkyvät kassalla kun toimitustapa on valittu.

Koulutukset ja kurssit on tarkoitettu vain yksityiskäyttöön ja niiden kaupallinen jakaminen on kiellettyä.

Verkkokauppa voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, sinun on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilausta verkkokaupastamme.

Sivuillamme esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvausteknisistä syistä jonkin verran todellisesta tuotteesta.

Yritysten välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia ja näissä sopimusehdoissa mainittuja muita kuin kuluttaja-asiakkaita koskevia kohtia.

Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy Suomessa kulloinkin voimassa olevan arvonlisävero Manner-Suomeen ja muualle EU:n alueelle myytäessä. Manner-Suomen tai EU:n ulkopuolelle myytäessä näkyy arvonlisäveroton hinta, kun asiakas valitsee toimitusmaan. On huomattava, että olet tuolloin itse vastuussa mahdollisista veroista.

Ilmoitetut hinnat ovat voimassa verkkokaupassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos hinta muuttuu sopimuksen tekemisen jälkeen, noudatetaan aina sopimuksentekoajankohdan hintaa. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että kuluttaja-asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido verkkokauppaa. Viimeksi mainittu edellytystä ei sovelleta suhteessa elinkeinonharjoittajiin.

Tilaaminen

Henkilötietojen käsittelystä löytyy tarkemmin tietoja verkkokaupan -asiakasrekisterin tietosuojaselosteessa.

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilausten mahdolliset noutoilmoitukset lähetetään tekstiviestinä tai sähköpostilla, riippuen siitä kuinka olet asian postin kanssa sopinut. Asiakkaana vastaat siitä, että verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamasi henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei verkkokaupasta onnistu, voit olla meihin yhteydessä myös verkkokauppa@mosaic-ns.fi tai puhelimitse numeroon 040 5543380.

Tilausvahvistus

Sinulle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse  tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä. Mikäli huomaat tilausvahvistuksessa korjattavaa, ota yhteyttä  verkkokaupan asiakaspalveluun.
Verkkokauppa pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksutavat:

Paytrail 

Paytrail Oyj (2122839-7) toimii yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, 
020 718 1830

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet
  • Korttimaksut
    Visa, Mastercard, American Express
  • Mobiilimaksutavat
    MobilePay, Pivo, Siirto
  • Apple Pay
  • Walley Lasku/Osamaksu
    Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
    Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39
    Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/
  • Alisa Yrityslasku
    Alisa Yrityslaskun mahdollistaa Alisa Pankki Oyj.
    Maksutavan käyttö edellyttää suomalaista y-tunnusta ja ostoksen tekijältä suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia. Ostajan osto-oikeus varmistetaan digitaalisesti. Tätä varten suosittelemme, että ostaja käyttää ostosta tehdessä yrityksen tarjoamaa puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.
Lisätietoja: https://www.alisapankki.fi/yritysasiakas/yrityslasku

Klarna

  • Maksa heti
  • Maksa myöhemmin
  • Maksa erissä

Lisätietoja: www.klarna.com/fi/
Asiakaspalvelu: www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

PayPal

Voit maksaa tilauksen myös PayPal-tilisi tai PayPaliin liitetyn maksukorttisi avulla.

Voit maksaa ilman PayPal-tiliä Visa / Delta / Electron, MasterCard / Eurocard, Maestro sekä American Express -korteilla. Myös debit-kortit, joissa on merkintä Visa tai MasterCard käyvät. PayPal-tililtäsi voit maksaa myös ilman maksukorttia.

PayPal-palvelua koskevat sopimukset löytyvät täältä: https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/legalhub-full

Shopify Payments

  • Visa, Mastercard, Maestro, American Express, UnionPay debit ja credit kortit
  • Apple pay
  • Google pay
  • Shop pay

Maksutavasta tai maksunvälittäjästä riippumatta kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan (tilaajan) ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät myyjän velvoitteet.

Toimitusaika

Latauslinkit ja varastossa olevat tuotteet pyrimme toimittamaan pääsääntöisesti 1-5 arkipäivän kuluessa siitä,  kun olemme saaneet tilauksen maksusuorituksen. Mikäli tilaus sisältää sekä varastossa olevia tuotteita että ennakkomyynnissä olevia tuotteita, toimitetaan tilaus tällöin pääsääntöisesti sitten kun kaikki tuotteet ovat varastossa. Ennakkomyynnissä olevien tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Lisätietoja tilaustuotteen toimitusajasta löydät joko tuotteen tiedoista tai tiedustelemalla tarkemmin asiakaspalvelustamme. Ennakkotilatut tuotteet toimitetaan heti, kun saamme tuotetta varastoon. Mikäli tuotteen toimitusaika on yli neljä viikkoa, vahvistetaan toimitusaika tilaussopimuksessa.

Verkkokaupassa olevien tuotteiden tilausmahdollisuus perustuu sen hetkiseen varastosaldoon. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppunut varastosta yhtäkkisen ylisuuren menekin takia, tuotteen toimitusaika saattaa poiketa tuotteen yhteydessä ilmoitetusta toimitusajasta. Sinulle ilmoitetaan asiasta tässä tapauksessa erikseen.

Toimitustavat

Sähköisesti toimitettavat tuotteet ja palvelut toimitetaan lataus/osallistumislinkillä ja fyysiset tuotteet toimiteen postitse. Asiakas vastaa siitä, että hänen käytössään on ohjelman avaamisen/käyttämisen/tulostamisen kannalta vaadittavat ohjelmat. PDF-tuotteen lataamista varten laitteessasi tulee olla PDF-tiedostojen avaamiseen soveltuva ohjelma (esim. Adobe Acrobat Reader). Mikäli vastaanottaminen sähköisesti ei ole mahdollista tai linkin avaamisessa on muita ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluun.  Postitse toimitettavien tavaroiden osalta tarkista postin säilytys- ja noutoajat www.posti.fi.

Mikäli et nouda lähetystä määräajan puitteissa, palautuu lähetys meille. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun.

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tai digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisilmoituksen voit tehdä tilausvahvistuksen lopusta löytyvän peruutusohjeen peruutuslomakkeella, tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla verkkokauppa@mosaic-ns.fi.

Ennen tilauksen lähettämistä voit peruuttaa sen ilmoittamalla peruuttamisesta asiakaspalveluumme.

Palvelusopimuksia ja digitaalisten sisältöjen toimittamista koskeva peruuttamisoikeus (vain kuluttaja-asiakkaat)

Palvelusopimuksen voi peruuttaa 14 päivän kuluessa palvelusopimuksen tekemisestä.

Palvelun toimittamisen voi aloittaa vahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakkaalla on ollut tieto peruuttamisoikeuden menetyksestä. Asiakirjojen muodossa tapahtuva palvelu katsotaan kokonaan suoritetuksi, kun asiakas on saanut asiakirjan.

Kun tilaat verkkokaupasta palvelun, tilausta pidetään nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja sinun katsotaan saaneen tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa ja hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätökselläsi.

Peruuttamistapauksessa sinun on maksettava peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä sopimuksen täyttämiseksi tehdystä suorituksesta kohtuullinen korvaus.

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus sähköisesti toimitettavan digitaalisen sisällön toimittamista koskevan sopimuksen tekemisestä. Digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti voidaan aloittaa tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on antanut nimenomaisen suostumuksen.

Tilaamalla verkkokaupasta digitaalisia sisältöjä suostut siihen, että toimitus aloitetaan heti, eikä peruuttamisoikeutta ole. Tiedot peruuttamisoikeuden menetyksestä on sinulle kerrottu myös tilausvahvistuksessa.

Tavaroiden peruuttaminen (fyysiset tuotteet)

Palautettavat tuotteet on jätettävä postin kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Sinun on pidettävä vastaanottamasi tuotteet olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta sinulla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamasi hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voit avata tai purkaa, jotta tavaroihin voi tutustua samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus voi olla osa tuotetta, silloin sitä tulee käsitellä ja avata se varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Jos otat tavaran käyttöösi, vastaat mahdollisesta tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, esimerkiksi likaantunut tai vahingoittunut, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta maksamaasi summaa.

Poikkeukset kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeuteen

Peruuttamisoikeus ei koske seuraavia tilanteita:

  1. Sinetöityinä toimitettuja hygieniatuotteita, joiden sinetti on avattu. Näitä ovat esimerkiksi UV-geelituotteet, kosmetiikka ja voiteet.
  2. Palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä kuluttajan nimenomaisen pyynnön/hyväksynnän tai suostumuksen/hyväksynnän johdosta ja asiakkaalle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta näissä tapauksissa.
  3. Jos tuote on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten, tarpeiden tai mittojen  mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten. Näitä ovat esimerkiksi tuotteet, joihin on tehty kaiverrus tai nimikointi sekä mittatilaustuotteet.
  4. Sopimus koskee vapaa-ajanpalvelua, ja sopimuksessa edellytetään suoritusta määrättynä ajankohtana tai määrätyn ajan kuluessa.
  5. Lahjakortteja, jotka kohdistettu yksilöityyn tavaraan tai palveluun, jota ei peruuttamisoikeus lain mukaan koske.

Palautusohjeet

Asiakkaana vastaat tuotteiden palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Verkkokauppa ei ota vastaan postiennakolla lähettyjä tuotteita.

Postitse palautettavista lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Sinun tulee pakata tuotteet huolellisesti.
Palautusosoite: Valtakatu 3, 11130 Riihimäki.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaana sinulle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Maksamme palautettava maksut samalla maksutavalla, jota olet käyttänyt maksaessasi tuotteet.

Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä verkkokauppaan. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä. Yritysasiakkaiden on ilmoitettava virheestä 7 (seitsemän) päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli olet on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajansuojalain mukaisella tavalla. Verkkokauppa vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Verkkokauppa ei vastaa mahdollisista aikaisempien myyntiportaiden antamista takuista.

Linkit ulkopuolisille sivuille

Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten sivuille tai palveluihin. Verkkokauppa ei voi vaikuttaa näihin muihin sivuihin tai palveluihin, joilla on omat erilliset käyttöehdot ja tiedonkeruumenetelmänsä. Verkkokauppa ei vastaa ulkopuolisten, linkitettyjen sivujen palveluista tai muista vastuista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa kaikissa tilauksiin liittyvissä kysymyksissä.  Verkkokaupan asiakaspalvelun yhteystiedot verkkokauppa@mosaic-ns.fi,  puh. 040 554 3380. Aukioloajat löytyvät yhteystiedoistamme.

Noutamatta jätetyt toimitukset

Toimituksista, jotka ilman peruuttamisilmoituksen tekemistä on jätetty noutamatta sovitusta noutopaikasta perimme 15 euron suuruisen palautusmaksun. Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota peruuttamisilmoitukseksi.

Vastuunrajoitus

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista. Yritysasiakkaiden osalta vastuu rajoittuu aina tilattujen tuotteiden tai palvelun hintaan.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.